HELLO, WELCOME TO MY BLOG!
Image by Cool Text: Free Logos and Buttons - Create An Image Just Like This

Sabtu, 03 Maret 2012

Rasa :)


Jikalah tiada rasa yang pantas
Aku kan menyerah…
Tak mampu aku dengar seruan kekalahan yang menginjak…
Batinku terlanjur perih untuk semuanya… semuanya!

Dikala sebuah nama memaksaku ‘tuk mengenang…
Maka hatiku tiada mampu ‘tuk ucapkan sebuah rasa…
Dininya kisah lama aku, kau dan dia
Sudahlah sirna disebuah harap…

Egoku terlanjur membara,
Kau ku caci dan aku tendang..
Lalu dia aku lilit serta ku buang…
Sungguh tiadalah rasa hatiku ini…
Pada sebuah kehidupan…
Aku bagaikan bumi tak membutuhkan Sang Jagat Raya…

Namun dikala tawa menghabisi naluri,
Dirgantara tiada senang lihatku mengukir senyum bahagia…
Elegi pengiang tidur tiada di harap datang tiba-tiba
Mengontrolku masuk kekeinginan  jiwa…
Lalu aku terbangun seketika…
Melihat semuanyatiada yang sapa..

Untuk rasa yang tak pantas aku kecewa…
Ku tiada perlu seru dari semuanya…
Karna rasaku berbeda, tiada jualah sama dengan yang seharusnya ku rasa…

Tidak ada komentar :

Copyright© All Rights Reserved dadesire.blogspot.com